Annonsera

 
Annonsinfo 2019 

Utgivningsplan 2019

Nummer Utgivning Materialdag Upplaga
     Vår      20 mars      27 febr          25 000 ex
     Sommar      14 juni      24 maj          25 000 ex
     Vinter      1 nov      11 okt          25 000 ex

Annonsmaterial
Text, bild och logotype skickas per epost till annons@magasinskargard.se. Vi skickar korrektur för godkännande. Skickar du färdigt annonsmaterial - döp gärna filen till firmanamn_annonsformat_utgivning. Exempel: aktiebolaget_85x55_vår_2019.

Format
Annonsen ska vara producerad i exakt samma storlek som det bokade formatet. Är annonsen utfallande ska den ha 5 mm skärsmån runtom.

Digitalt annonsmaterial
Punktförstoring: 50% 18, 70% 15. Icc profilen (för bilder): iso Web Coated.
Upplösning för bilder: 300 dpi. För felaktigt publicerat annonsmaterial ansvaras ej.

Fakta
Format: 210 x 270 mm
Sidantal: 84 – 116 sidor
Inlaga: 80 gram Novapress Gloss
Omslag: 170 gram uv-lackat omslag
Limmad rygg

Spegla dig i glansen

Välkommen att synas i Magasin Skärgård du med.  I magasinet som skänker inspiration och njutning året runt. Skapat mitt i öarnas vackra värld.

Magasin Skärgård är ett annonsfinansierat gratismagasin med hemmahamn i Gräddö på Rådmansö. Mitt i Roslagens famn. 

Magasinet trycks på exklusivt glättat papper. Det innehåller reportage om kust och skärgård samt båt- och friluftsliv. Illustrerat med vackra bilder. En härlig mix med något att läsa för alla smaker. Upplevelser, utflyktstips, äventyr, kuriosa, fyrplatser, porträtt, historia, krönika, notiser och tävlingen Akterspegeln. I katalogdelen ”Din Skärgårdsguide” finns kontakter till olika aktörer i vårt skärgårdsområde.

Annonserna når läsare som älskar skärgård, båtfolk, turister och öbor med flera. I Stockholms skärgård med omnejd. Från Hållnäshalvön norr om Öregrund till Trosa/Oxelösund i söder samt på Åland österut. I området finns cirka 2,5 miljoner invånare plus ett oräkneligt antal turister.

År 2019 firar vi 15-årsjubileum

Allt fler läser MagasinSkärgård. Och gör det regelbundet. En del prenumererar på den för säkerhets skull. Upplagan går åt som smör i solsken. Även på vintern. Några kommentarer vi ofta får höra är "härliga bilder, mycket läsvärt, njutningsfullt och bra blandning" samt att man "läser den från pärm till pärm". Även annonserna.

- Att sluta annonsera för att spara pengar, är som att stanna klockan för att spara tid, enligt Henry Ford, en framgångsrik affärsman.